Mobilny Urzędnik
„Mobilny urzędnik. Poprawa dostępności usług publicznych dla mieszkańców o szczególnych potrzebach” Nr projektu: POWR.04.03.00-00-0134/18
Spotkania dla uczestników projektu!
Koniec roku to dobry czas na podsumowania, dlatego 17. i 18. grudnia spotkaliśmy się z uczestnikami projektu „Mobilny Urzędnik”,
aby porozmawiać o dotychczasowych działaniach, podejmowanych w ramach testowania rozwiązania. Przedstawiciele gmin opowiedzieli
o formach organizacji usług w swoich urzędach oraz podzielili się informacjami na temat wypracowanych dokumentów, procedur, katalogów usług.
Pierwsi klienci skorzystali już z możliwości załatwienia sprawy urzędowej w miejscu zamieszkania!
Naszym uczestnikom życzymy powodzenia w dalszej realizacji testowania usług :).
Testujemy usługę „Mobilny Urzędnik” !
W terminie 21.09- 16.10.2020 uczestnicy projektu wzięli udział w szkoleniach przygotowujących do wdrażania rozwiązania w urzędzie gminy. Czterdziestu pracowników urzędów gminy zostało przeszkolonych w zakresie: procedur i narzędzi realizacji usług poza urzędem, komunikacji z niepełnosprawnościami słuchu i wzroku, standardów obsługi klienta o specjalnych potrzebach, mindfulness, zasad bezpieczeństwa i sprawozdawczości w ramach projektu.
W najbliższych miesiącach uczestnicy projektu będą testować rozwiązanie „Mobilny Urzędnik” przy wsparciu trenerów prowadzących szkolenia, pracowników Fundacji Partycypacji Społecznej i Regionalnego Ośrodka Pomocy Społecznej.
Panujący stan epidemii spowodował, że testowanie rozwiązania jest utrudnione, w związku z powyższym o dalszych decyzjach będziemy informować na bieżąco.
UWAGA!!!!
Szanowni Państwo,
z przyjemnością publikujemy Listę rankingowa (cząstkową) gmin zakwalifikowanych do udziału w fazie testowej projektu.
Zapraszamy wszystkie pozostałe zainteresowane gminy do kontaktu w celu dołączenia do możliwości testowania usługi Mobilnego urzędnika (kontakt telefoniczny: Zuzanna Ostrowska mail: zuzanna.ostrowska@rops.poznan.pl, telefon: 061 856 73 29.
lub pytania/ zgłoszenia prosimy przesyłać na adres mailowy mobilny.urzednik@fundacja-spoleczna.pl
UWAGA! WEBINARIUM
Zapraszamy na drugie webinarium informacyjne !
30 lipca o godzinie 12:00 odbędzie się spotkanie dotyczące projektu „Mobilny urzędnik. Poprawa dostępności usług publicznych dla mieszkańców o szczególnych potrzebach”.
W trakcie webinarium zaprezentowane zostaną założenia projektu oraz udzielimy odpowiedzi na Państwa pytania.
Zgłoszenia prosimy przesyłać na adres mailowy mobilny.urzednik@fundacja-spoleczna.pl
w przypadku pytań prosimy o telefon: Zuzanna Ostrowska e-mail: zuzanna.ostrowska@rops.poznan.pl,, telefon: 061 856 73 29.
UWAGA! Informujemy o przedłużeniu rekrutacji do projektu „Mobilny Urzędnik” do dnia 31.07.2020 r.
ZACHĘCAMY DO WZIĘCIA UDZIAŁU W PROJEKCIE!
Formularze zgłoszeniowe dostępne są pod adresem: https://fundacja-spoleczna.pl/projekty/mobilny-urzednik-poprawa-dostepnosci-uslug-publicznych-dla-mieszkancow-o-szczegolnych-potrzebach/
ZAPRASZAMY NA WEBINARIUM
Już 7.07.2020 r. o godz. 10.30 odbędzie się webinarium informacyjne, w trakcie którego zaprezentowane zostaną główne założenia projektu.
Udzielimy również odpowiedzi na wszelkie Państwa pytania!
Zgłoszenia prosimy przesyłać drogą mailową pod adres mobilny.urzednik@fundacja-spoleczna.pl
UWAGA!!!!
REKRUTACJA DO PROJEKTU ZOSTAŁA PRZEDŁUŻONA DO 10.07.2020 R. Zachęcamy do zapisów!
Więcej informacji poniżej oraz na stronie internetowej https://fundacja-spoleczna.pl/projekty/mobilny-urzednik-poprawa-dostepnosci-uslug-publicznych-dla-mieszkancow-o-szczegolnych-potrzebach/
Rozpoczęła się rekrutacja do udziału w fazie testowej projektu, do której zakwalifikowanych zostanie 40 gmin z terenu całego kraju.
Zachęcamy do przesyłania zgłoszeń!
Regulamin uczestnictwa w testowaniu modelu oraz formularze zgłoszeniowe dostępne są TUTAJ
ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY!
Więcej o projekcie poniżej. W przypadku pytań -zapraszamy do kontaktu!
Zuzanna Ostrowska e- mail: zuzanna.ostrowska@rops.poznan.pl,
(ROPS Poznań)
lub
O projekcie
Mobilny urzędnik to ponadnarodowy projekt realizowany przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu, Fundację Partycypacji Społecznej wraz z partnerami zagranicznymi, w ramach którego gminy z całej Polski wdrożą nowe rozwiązanie odpowiadające na potrzeby mieszkańców o specjalnych potrzebach. Pracownicy urzędów dotrą do osób, które do urzędów dotrzeć nie mogą.
Cel:
Głównym celem projektu jest wypracowanie z modelu działań oraz podniesienie poziomu kompetencji 96. pracowników JST gminnych w zakresie obsługi klientów o specjalnych potrzebach (zg. z def. Prog. Dostępność+ 2018-2025) – osób niepełnosprawnych biologicznie i prawnie, osłabionych chorobami, z czasowym lub trwałym ograniczeniem możliwości poruszania się i dotarcia do miejsca świadczenia usług, os. starszych (65+), zależnych (15+), które z powodu deficytów zdrowotnych są zagrożone wykluczeniem społecznym i obywatelskim.
Projekt zakłada wypracowanie modelu świadczenia usług publicznych przez urzędnika/pracownika poza urzędem gminy.
Model Mobilny urzędnik będzie zawierał karty i procedury świadczenia usług publicznych poza urzędem oraz standardy obsługi mieszkańców gminy o specjalnych potrzebach w bezpośrednim kontakcie z klientem.
Realizacja celu projektu będzie możliwa dzięki specjalistycznym szkoleniom dla pracowników urzędów, testujących i wdrażających model wypracowany w projekcie.
Grupa docelowa:
Grupą docelową w projekcie są urzędy gmin (UG) oraz ich pracownicy (UP).
Łącznie wsparciem w projekcie zostanie objętych 120 pracowników urzędów gmin, w tym 80 os. na etapie wdrożenia modelu.
Ponadto wsparciem zostanie objętych 400 os. o specjalnych potrzebach, mieszkańców 40 gmin testujących rozwiązanie.
Obszar realizacji projektu:
Projekt będzie realizowany na terenie całej Polski w 120 gminach z 7makroreg. (NUTS1).
Ponadto ze względu na szeroki wymiar modelu, przewiduje się potencjał do jego przyszłego zastosowania w innych instytucjach na terenie kraju (m.in. w JST powiatowych i wojewódzkich) w zakresie procedur i standardów obsługi klienta.
Rezultaty:
W efekcie udzielonego wsparcia min. 80% pracowników UG uczestniczących w szkoleniach podniesie własne kompetencje z zakresu obsługi mieszkańców o specjalnych potrzebach (96os.).
Min. 80 urzędów gmin wdroży nowe rozwiązanie w praktykę funkcjonowania instytucji na podstawie pisemnej decyzji (uchwała rady gminy/zarządzenie wójta/burmistrza) i będzie go stosować przez okres min. 12 mc od zakończenia projektu.
Okres realizacji:
listopad 2019 – październik 2021
Dofinansowanie:
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, Oś priorytetowa IV. Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa, Działanie: 4.3 Współpraca ponadnarodowa
Łączna wysokość wydatków kwalifikowanych w projekcie: 1 445 604,00 zł
Wysokość dofinansowania: 1 402 140, 00 zł
Dofinansowanie ze środków UE: 1 363 060,01 zł
Fundacja Partycypacji Społecznej – lider
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu – partner krajowy
Stowarzyszenie VSBI – partner ponadnarodowy z Niemiec
Firma Social Unitas – partner ponadnarodowy z Niemiec
Etapy realizacji projektu:
1. Przygotowanie rozwiązania (10.2019-03.2020)
2. Testowanie rozwiązania (04.2020-01.2021)
3. Analiza wyników testowania (02-03.2021)
4. Opracowanie wersji wdrożeniowej (04-06.2021)
5. Wdrożenie rozwiązania (07-10.2021)
6. Opracowanie rekomendacji (10.2021)
Kontakt:
Zuzanna Ostrowska mail: zuzanna.ostrowska@rops.poznan.pl,
(ROPS Poznań)
lub