28.02.2023
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu realizuje szkolenia w ramach projektu „Partnerstwo dla rodziny”, dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja i Rozwój. Celem projektu jest podnoszenie kompetencji i profesjonalizacja działań poprzez objęcie nieodpłatnym wsparciem szkoleniowym około 900 pracowników, przedstawicieli instytucji i służb zaangażowanych w realizację zadań wynikających z ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej. Szkolenia mają także służyć budowaniu interdyscyplinarnego systemu wsparcia.
W związku z tym serdecznie zapraszamy wszystkie pracowniczki i pracowników realizujących m.in. zadania ustawy o pomocy społecznej oraz o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej do zapisu na dwudniowe szkolenie/warsztaty stacjonarne „Komunikacja w rodzinie i budowanie relacji z dzieckiem/rodziną w obszarze pracy socjalnej”
Szkolenie odbędzie się w dwóch terminach do wyboru:
Organizator zapewnia uczestnikom wyżywienie i nocleg (nocleg dla osób mieszkających w odległości większej niż 50 km od Poznania). Dokładny adres szkolenia podamy wkrótce.
W przypadku większej liczby chętnych na dany termin szkolenia liczy się kolejność zgłoszeń. Po zakończonej rekrutacji skontaktujemy się z osobami zakwalifikowanymi na szkolenie drogą mailową (na adres podany w formularzu zgłoszeniowym- ważne zatem aby adres był adresem uczestnika).
W razie dodatkowych pytań uprzejmie zapraszamy do odwiedzenia naszej strony oraz kontakt mailowy pod adresem:
partnerstwodlarodziny@rops.poznan.pl lub telefoniczny: 618584534.
Aby wziąć udział w rekrutacji, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy.
Komunikacja jest kluczowym aspektem pracy socjalnej ze względu na swoją powszechność oraz zadania zawodowe pracowników socjalnych związane z komunikowaniem się z klientami pomocy społecznej, współpracownikami, przełożonymi czy przedstawicielami współpracujących instytucji. Partnerzy komunikacji pracownika socjalnego bywają trudni: zdarzają się oporni i niechętni, a czasem agresywni. Trudne bywają też tematy rozmowy np. przemoc domowa, przemoc seksualna, uzależnienie, niewydolność wychowawcza), dlatego kompetencje komunikacyjne zalicza się do jednych z najistotniejszych kompetencji zawodowych pracownika socjalnego. Istotne zatem wydaje kształtowanie umiejętności specyficznych dla zawodu i środowiska działania pracowników socjalnych w celu efektywnego porozumiewania się w różnorodnych sytuacjach zawodowych z trudnym klientem.
PN-PT, 07:30-15:30
© Wszystkie prawa zastrzeżone - 2022 | Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu